
INOVAČNÉ VZDELÁVANIE: PODPORA INKLUZÍVNEHO VZDELÁVANIA OSÔB S NARUŠENOU KOMUNIKAČNOU SCHOPNOSŤOU
Oprávnenie MŠVVaŠ č. 5/2023-IV z 25.1.2023 Potvrdenie o oprávnení
Obsahom vzdelávania je nadobudnutie nových, vedecky overených poznatkov, prehĺbenie odborných i pedagogických kompetencií a zručností vymenovaných pedagogických a odborných zamestnancov pri práci s deťmi / žiakmi s narušenou komunikačnou schopnosťou z monolingválneho i viaclingválneho prostredia.
Vzdelávanie je určené pre: pedagogických a odborných zamestnancov v kategóriách uvedených nižšie.
Príplatok za inovačné vzdelávanie vo výške 3 % v súlade s § 14e ods. 1 písm. d) zákona č. 553/2003 Z. z.
Rozsah vzdelávania: 50 hodín / 450 Eur (40 h prezenčne a 10 hodín dištančne)
Garant vzdelávania: Mgr. Hana Laciková, PhD., ESS
Miesto konania vzdelávania: Inštitút detskej reči, Železničiarska 13, Bratislava
Kontakt: logopedi@detskarec.sk
Termíny: REGISTRÁCIA UKONČENÁ
Ukončenie skúškou: online
Lektorky TU: Mgr. Martina Zubáková, PhD.; PhD. doc. Svetlana Kapalková, PhD.; Mgr. Michaela Hrmová Adamiková; PhDr. Ing. Jana Brnová, PhD.; Mgr. Hana Laciková, PhD., ESS
Cena: 455 Eur
Obsah vzdelávania:
1. ÚVOD - LOGOPÉDIA
Základné pojmy, teoretické východiská, uplatnenie logopéda. Odborné činnosti logopéda / školského logopéda pri logopedickej intervencii (t.j. prevencii, diagnostike, terapii, poradenstve a poradcovstve). Druhy narušenej komunikačnej schopnosti (ďalej NKS), multidisciplinárna spolupráca.
2. VÝVINOVÁ JAZYKOVÁ PORUCHA (ďalej len "VJP")
Teoretické východiská, základné pojmy, raná intervencia až po školský vek: nový šlabikár, bilingvizmus. Aplikovanie poznatkov v pedagogickej a poradenskej praxi, multidisciplinárna spolupráca.
3. PORUCHY ČÍTANIA A PÍSANIA VRÁTANEDYSLEXIE / DYSORTOGRAFIE
Teoretické východiská, prediktory úspešnej gramotnosti, štruktúrovaná gramotnosť, stratégie učenia / práce s textom. Aplikovanie poznatkov v pedagogickej a poradenskej praxi, multidisciplinárny prístup.
4. ROZVÍJANIE POROZUMENIA ČÍTANIA A EFEKTÍVNE STRATÉGIE UČENIA
Riešenie problémov zameraných na skvalitnenie inkluzívneho vzdelávania ako i podporu duševného zdravia detí/žiakov s NKS a ich rodín.
5. PORUCHY PLYNULOSTI REČI: ZAJAKAVOSŤ, BRBLAVOSŤ
Teoretické východiská a základné pojmy. Použitie vhodných stratégií pri komunikácii s deťmi/žiakmi so zajakavosťou. Význam komunikačného a sociálneho kontextu pri zajakavosti. Aplikovanie poznatkov v pedagogickej a poradenskej praxi, multidisciplinárny prístup.
Podpora kooperácie s logopédmi / školskými logopédmi a s členmi školského podporného tímu či multidisciplinárneho tímu.
Súčasťou vzdelávania je:
- oboznámenie sa s prácou logopéda pri logopedickej intervencii (t.j. prevencii, diagnostike, terapii, poradenstve a poradcovstve), pri jednotlivých druhoch NKS, oboznámenie sa s multidisciplinárnym prístupom pri podpore osôb s NKS;
- osvojenie si vhodných podporných opatrení so zameraním na špecifiká jednotlivých druhov a stupňov NKS (napr. vývinová jazyková porucha / vývinová dysfázia, poruchy plynulosti reči: zajakavosť a brblavosť, poruchy čítanej a písanej reči - dyslexia, dysortografia, ai.);
- praktické návody a riešenia pre skvalitnenie inkluzívneho vzdelávania, na podporu duševného zdravia detí / žiakov s NKS a ich rodín;
- nadobudnutie a aplikovanie nových poznatkov z vedného odboru logopédia do pedagogickej / poradenskej praxe;
- podpora kooperácie s logopédmi / školskými logopédmi, s členmi školského podporného tímu, či multidisciplinárneho tímu.
Počas vzdelávania poskytujeme malé občerstvenie (káva, nápoje, drobné pečivo), obedy si účastníci zabezpečujú individuálne mimo prednáškovej sály.
Registrácia na vzdelávacie programy je záväzná, platby za vzdelávanie nevraciame. V prípade neúčasti z dôvodu ochorenia, si frekventanti doštudujú materiál dištančne. Po overení kvalifikačných predpokladov a po uhradení príslušného poplatku budú frekventantom zaslané podrobnejšie informácie.
Fakturácia bude realizovaná mesiac pred začiatkom vzdelávania, daňový doklad bude vystavený v čase realizácie kurzu.
Zmena termínov vyhradená organizátorom.
Tešíme sa na spoločný čas vzdelávania.
Tím Inštitútu detskej reči