
Inovačné vzdelávanie - Logopedická intervencia pri poruchách čítanej a písanej reči
Oprávnenie MŠVVaŠ č. 34/2022 – IV z 12.7.2022 Potvrdenie o oprávnení
Logopedická intervencia pri poruchách čítanej a písanej reči v zmysle vývinovej jazykovej poruchy, dyslexie a dysortografie z hľadiska najnovšej teórie, výskumov i praktických nácvikov, t. j. prevencia, diagnostika, terapia, poradenstvo a poradcovstvo, osveta, a odborných diskusií.
Vzdelávanie je určené pre: logopédi / školskí logopédi, všetky kariérové stupne
Príplatok za inovačné vzdelávanie vo výške 3 % v súlade s § 14e ods. 1 písm. d) zákona č. 553/2003 Z. z.
Rozsah vzdelávania: 50 hod (40 hodín prezenčne, 10 hodín dištančne)
Garant vzdelávania: Mgr. Hana Laciková, PhD., ESS
Miesto konania vzdelávania: Inštitút detskej reči, Železničiarska 13, Bratislava
Kontakt: logopedi@detskarec.sk
Termín: 8.9. - 12.9.2025 (pondelok - piatok), 9:00 – 17.00 hod.
Ukončenie skúškou: október / november 2025 (online)
Registrácia otvorená do 20.7.2025 (minimálne 16 participantov, maximálne 25)
Lektorky: Mgr. Martina Zubáková Peregrinová, PhD. (KL PdFUK), PhDr. Jana Brnová, PhD. , Mgr. Simona Csóková (psychológ), Mgr. Hana Laciková, PhD. (SCPP IDR)
Cena: 455 €
Vzdelávanie obsahovo zahŕňa: teoretické východiská porúch čítania a písomného vyjadrovania, rizikové faktory pre osvojovanie si gramotnosti – prediktory gramotnosti, logopedická diagnostika rečových a jazykových schopností, oblasti čítania a písomného vyjadrovania
Východiskom uvažovania v logopedickej terapii bude Model štruktúrovanej gramotnosti – práca s textom a personálny a sociálny kontext s dopadom na zvýšenie kvality života detí/ žiakov ako i podpora kvalitného inkluzívneho vzdelávania. Špecifiká, limity a bonusy individuálnej/ skupinovej logopedickej terapie a multidisciplinárny prístup.
Súčasťou vzdelávania je okrem nadobúdania a aplikovania nových vedecky overených poznatkov z vedného odboru logopédia v oblasti porúch čítania a písomného vyjadrovania do praxe aj zlepšenie odbornej a komunikačnej kompetencie logopédov, podpora spolupráce s rodinou, s inými odborníkmi, pedagógmi.
Program vzdelávania:
1. Terminologické vymedzenie: najnovšie výskumné zistenia a teórie, aktualizácia informácii o problematike porúch čítanej a písanej reči – dyslexii, dysortografii a vývinová jazyková porucha v školskom veku, historické súvislosti
2. Inovačné diagnostické hodnotiace nástroje: psychologické vyšetrenie ako východisko kvalitnej logopedickej diagnostiky a terapie
3. Hodnotenie jazykových schopností: prípadové štúdie a analýza prípadov (logopedické + psychologické a ostatné informácie), zohľadnenie personálneho kontextu dieťaťa / žiaka ako i individuálnych charakteristík v kontexte rodinného, jazykového a školského prostredia, ciele logopedickej terapie v jazykovej a akademickej oblasti
4. Terapeutické prístupy k poruchám písanej a čítanej reči – štruktúrovaná gramotnosť: princípy terapie dyslexie, individualizovaná cielená logopedická terapia v školskom veku, tvorba cieľov a individualizovaný logopedický plán terapie / podporných opatrení od zaškolenia po ukončenie prípravy na povolanie.
5. Špecifiká skupinovej logopedickej terapie a podpora sociálneho kontextu: podpora spolupráce s rodinou – edukácia a spolupráca s inými odborníkmi, pedagógmi, osveta, poradenstvo a poradcovstvo
Počas vzdelávania poskytujeme malé občerstvenie (káva, nápoje, drobné pečivo), obedy si účastníci zabezpečujú individuálne mimo prednáškovej sály.
Registrácia na vzdelávacie programy je záväzná, platby za vzdelávanie nevraciame. V prípade neúčasti z dôvodu ochorenia, si frekventanti doštudujú materiál dištančne. Po overení kvalifikačných predpokladov a po uhradení príslušného poplatku budú frekventantom zaslané podrobnejšie informácie.
Fakturácia bude realizovaná mesiac pred začiatkom vzdelávania, daňový doklad bude vystavený v čase realizácie kurzu.
Zmena termínov vyhradená organizátorom.
Tešíme sa na spoločný čas vzdelávania.
Tím Inštitútu detskej reči